vrijdag 28 maart 2008

NK Veldloop 2008 in Katwijk aan Zee


Op woensdag 26 maart jl. stond ik met borstnummer aan de start voor deelname aan de NK veldloop 2008 voor gemeenteambtenaren. Dit keer was Katwijk aan Zee de gastgemeente. Het strand en de duinen zorgden voor een schitterende ambiance. Het parcours was als zwaar aangeduid, dus geen gemakkelijke opgave.
Als gevolg van de files onderweg arriveerden we met zijn negenen, waarvan 6 lopers (m/v) te laat in Katwijk. Ook het weer zat iets tegen, maar het was wel droog. Gelukkig was er weinig wind. Want wind tegen op het strand over een afstand van ca. 3 km zou geen pretje zijn.
De warming up was voor mij eigenlijk te kort. En dat wreekte zich tijdens het lopen.





Bijschrift foto: passage op het strand. Ik loop hier 4e van links in het zwart.





Na de passage over het strand moest een zeer steile duinenrij bedwongen worden.
Ik kon het tempo hier niet vasthouden en moest zelfs lopen.
Vervolgens had ik hier een waterpost verwacht maar die stond pas 2 km verderop. Door de sterke glooiende schelpenpaadjes kon ik mijn ritme niet echt vinden.
Pas op het laatste moment kwam het stadion van de Quick Boys in zicht en 300 m later liep ik over de finish. Kapot !
Maar na het douchen was ik dit al snel vergeten. Het werd in de feesttent heel gezellig.



De terugreis verliep minder spoedig omdat het bier in de buik van een van mijn collega’s nog niet gewend was aan autorijden…

Er waren ca. 4500 deelnemers over diverse afstanden en leeftijdscategorieën. In mijn categorie scoorde ik met een tijd van 44:09 minuten over 9 km de 16e plaats in het eindklassement.
Als team deden we het zeer goed met een 1e (kampioen dus!), 10e (2x), 12e ,16e en 26e plaats in het eindklassement. Volgend jaar afspraak in Ede.

Geen opmerkingen: